bloggeribloggera.blogg.se

En blogg med hälsotips, pyssel/konst, tankar kring min tro och inblick i min vardag.

Har du svårt för att förstå Bibeln?

Publicerad 2021-12-24 22:45:00 i högtider,

 

https://youtu.be/7oKXal7FaQI
 
Har du svårt för att förstå Bibeln eller helt enkelt bara vill få veta fler viktiga detaljer om budskapet i den?
 
En man som kan väldigt mycket om Bibeln och som berättar om det på ett lättförståeligt, "oreligiöst" och dessutom stundvis skrattgivande sätt, är K-G Larsson. Många föreläsningar/predikningar av honom finns att lyssna till på youtube.
 
Jag brukar ofta lyssna på dessa i bilen på väg till jobbet.  Som en ljudbok, ungefär. Andra gånger har jag tyst i bilen och ber eller bara låter tankarna flöda eller lyssnar på stärkande musik. Ett fåtal gånger lyssnar jag på radion. 
 
Hur som helst är K -G Karssons predikningar ett tips att lyssna till! 

Kram från Mita!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela