bloggeribloggera.blogg.se

En blogg med hälsotips, pyssel/konst, tankar kring min tro och inblick i min vardag.

Favoritscen och provsvar

Publicerad 2021-12-24 17:04:00 i Allmänt,

Nu har jag sett på Kalle Anka och hans vänner, liggandes under ett täcke med en Twistpåse och delvis katten Maja i knä't samt en knastrande brasa i bakgrunden. Är ganska trött av förkylningen. Har tittat in på 1177 med jämna mellanrum, men inget provsvar har kommit än. Har det helt okej, som sagt och känner mig både glad och inte. Men det är som det är och man får göra det bästa av just det. En annorlunda jul kan ge något, den med. Vila, mer tid till evangeliet, även om jag hellre hade varit någon annanstans. Jag är välkommen där, men vill inte riskera att smitta någon och är dessutom inte pigg. 

Vilken är just Din favoritscen i Kalle Anka och hans vänner, som går på tv varje julafton? Min är när Benjamin Syrsa sjunger, sterinet som sakta rinner nedför det röda ljuset och främst gillar jag när en av Askungens möss lägger sin musarm runt ett musbarn och drar det mot sig och musens långa, mot taket riktade svans, följer efter. Just det där med svansen gillar jag av någon anledning.
 
Något mer som jag alltid har gillat är den där ormen som snarkar. :) Den brukar jag härma ibland och själv tycker jag att jag är riktigt bra på det. :)
 
 
Nu har provsvaret kommit. Jag blev glad och tänkte: "Yes!! Nu kör jag dit och överraskar dem och jag kommer att hinna se barnen öppna sina julklappar!" Men det visade sig att provet inte gick att "se nåt i" och att det behöver göras om. Mäh!!! Jag har tagit sånt prov flera gånger tidigare och försökte vara ännu mer noggrann vid denna testning. Nåja. Nu blev det så. Det är okej.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela