bloggeribloggera.blogg.se

En blogg med hälsotips, pyssel/konst, tankar kring min tro och inblick i min vardag.

Det kan vara okej ändå…

Publicerad 2021-12-24 12:36:00 i Allmänt,

Hej och god jul!
 
Dessa tider är lite annorlunda och kan kännas osäkra. Det blir inte alltid en sådan jul som man helst skulle önska att det var. Men den kan bli helt okej ändå. Det kunde ha varit värre. Mycket värre! 
 
Jag ligger just nu i sängen, sugandes på en halstablett, i ett tyst hus, med snöflingor som yr utanför fönstret, och väntar på att provsvaret ska komma. Jag tog Corona-test i förrgår morse, så det borde ha kommit nu, men det har det inte och jag tvivlar på stt det kommer att komma under dagen.  Men jag har det faktiskt bra ändå, även om jag mycket hellre hade befunnit mig med familj och släkt idag, när det ju är julafton. 


I morse åt jag frukost tillsammans med Micke och barnen: mackor med julskinka och rödbetssallad på. Jag har sedan strukit kläder, lyssnat på jullåtar sjungna av stämningsfulla Bing Crosby och mixat ihop en hälsostlttande dryck att inmundiga då och då i dag. Röda vinbär, citron ( både saft och fruktkött) kvar), ingefära, gurkmeja, lite nejlika, honung från ett bisamhälle här i byn och vatten)
 

I går klädde vi granen, spelade bingolotto och slog in de sista julklapparna, med mera. 

Nu när det blev som det blev, tänker jag passa på stt fokusera på julens egentliga budskap och lägga ut något nytt här varje timme under hela denna dag. (Man kan skriva flera inlägg och tidsboka deras publicering, vilket ju är bra om jag kommer att ta en tupplur under två timmar eller, mot förmodan får provresultatet och kör iväg till familjen och då får fullt upp med annat än att blogga, eller om jultomtens renar knackar på och kidnappar mig till Nordpolens julfest eller nåt. ;)
 
 
Så kika gärna in här igen om en timme. Eller läs alla på en gång, senare, om du hellre vill och kan det. Nu ska jag äta dopp i gryta och ge hönsen deras julmat. Katterna har redan serverats en omgång med extra god kattmat.

Kram från mig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela