bloggeribloggera.blogg.se

En blogg med hälsotips, pyssel/konst, tankar kring min tro och inblick i min vardag.

Tråkigt, tröttsamt, ackert, mysigt och glädjefyllt regnväder

Publicerad 2017-10-04 15:22:20 i Allmänt,

Regnet har växelvis öst och strilat som en nästan osynlig dimma under dagar i sträck. Regn, regn och åter regn.
 
...Men regnväder kan ju vara som med det mesta; både och: Tråkigt och tröttande, men stundvis mysigt smattrande och skönt.
 
När jag för en stund sedan gick tillbaka ut till vårt gårdhus frysbox med glass, fick jag värma ansiktet en kort stund mot en plötsligt synlig sol samtidigt som det regnade. Solen värmde, faktiskt, min hud och jag kände glädje under mitt svarta paraply.
 
På väg tillbaka till vårt boningshus såg jag en svag, men vacker, regnbåge. Jag ropade ut barnen och rabblade färgerna som jag såg. Sedan var ögonblicket över och vi gick in igen och fortsatte att äta våra glassar.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela