bloggeribloggera.blogg.se

En blogg med hälsotips, pyssel/konst, tankar kring min tro och inblick i min vardag.

Älgköttsoppa

Publicerad 2017-11-12 18:36:00 i mat,

 
 
 
I dag lagade jag älgköttsoppa för första gången i mitt liv. Det hade nog smakat mer om jag hade haft lika mycket kött och ben som man, enligt receptet, skulle ha. Men det blev gott ändå och kändes lite lyxigt att äta hemlagad köttsoppa med älg.
 
Jag hade klimp i och lade lite ost i min sopportion, så att osten smälte. Så brukade jag göra när vi åt köttsoppa hemma när jag var tonåring. Och så ljusugnsbröd med smör och ost till och ett glas mjölk, precis som i min barndom. Gott!! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela