bloggeribloggera.blogg.se

En blogg med hälsotips, pyssel/konst, tankar kring min tro och inblick i min vardag.

Lucka 6.

Publicerad 2017-12-07 20:01:51 i Gud,

Johannes hade, alltså, en uppgift att utföra på Jorden. Han skulle uppmana människor att vända om till Gud, så att de skulle vara öppna för Jesu budskap när Han skulle börja sitt verk på Jorden (vilket Han gjorde i ungefär trettio års ålder).
 
När Maria och Elisabeth träffades, med var sitt växande barn i sina magar, kom den helige Ande över dem båda och gav dem ord att säga. Elisabeth kallade då Maria för "min herres mor".
 
Maria var, och är, bara en vanlig människa, precis som du och jag. Elisabeth och Johannes likaså. Men Jesus var (och är) ju Gud, som föddes till Jorden i en mänsklig kropp för att kunna ta på sig människans syndaskuld. Jesus fanns till redan innan världen skapades. Precis som Gud fader har Gud Sonen kanske alltid funnits.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela