bloggeribloggera.blogg.se

En blogg med hälsotips, pyssel/konst, tankar kring min tro och inblick i min vardag.

Bakat bröd

Publicerad 2017-08-24 21:18:46 i Hälsa, Miljön, mat,

I dag har jag bakat matbröd. Det var månader eller kanske något år sedan sist. 
 
Jag tycker om att knåda degar för hand!! Det är nice! :)
 
 
Det blev två olika sorters bröd: Långpannebullar med kli och Enkla kuvärtbröd. I de förstnämnda tillade jag LITE torkad och söndersmulad brännässla. Till kuvärtbröden använde jag fullkornsvetemjöl istället för vetemjöl special. 
 
 
 
 
 
De smakade nyttigt, men gott. Särskilt gott blev de med lite av min syster Carinas åkerbärssylt. 
 
De vridna bröden (kuvärtbröden) smakade tråkigt, tyvärr, tyckte jag. De hade kanske blivit godare med vanligt vetemjöl istället för det näringsrikare fullkornsvetemjölet.
 
Man kanske kunde ha soltorkade tomater i brödet. Det såg jag i något brödrecept någon gång. Det var hur som helst mysigt att baka brödet och jag blev nöjd ned det fyrkantiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela