bloggeribloggera.blogg.se

En blogg med hälsotips, pyssel/konst, tankar kring min tro och inblick i min vardag.

Kära vardagsdetaljer

Publicerad 2015-07-31 16:00:00 i Allmänt,

Det finns alltid något att vara tacksam över och att njuta av! Alla är vi lyckostar på NÅGOT sätt. 
 
Några detaljer i vardagen som just jag tycker mycket om (helt utan inbördes ordning):
  • Tystnaden i vårt hus på landet efter en dag med många intryck. 
  • Att lägga sig för natten mellan nytvättade och rena sängkläder.
  • En riktigt bra bok, som jag ser fram emot att fortsätta läsa.
  • Att sova och att vakna och få somna om.
  • Att känna sig utsövd.
  • Virka mormorsrutor och att lägga ännu en färdig sådan till högen med färdiga rutor.
  • Att betrakta; se, och att själv bli sedd av, vardera av mina familjemedlemmar. Att helt enkelt umgås med dem, tillsammans och var för sig. Att vara fysiskt och själsligt nära dem.
  • Att emellanåt vara helt ensam.
  • Vara kreativ och skapa.
  • Jogga.
  • Styrketräna.
  • Att ha släta, nyrakade ben, som inte sticks mot varandra.
  • Äkta vänner!
  • En puss och kram med närvaro, från min man!
  • Att inse saker om sig själv, relationer och om livet genom umgänget med andra.
  • Att vara hemifrån samt att sedan komma hem igen! 
  • Att få syn på en snigel med sina små antenner och ett snäckskal på sin rygg eller en groda.
  • Att se att det är stjärnklart ute. Det ger mig en känsla av glädje och att det liksom är så mysigt och härligt!
  • Att lukta på bladen i en gammal bok. 
  • (Med mera!!)

Kommentarer

Postat av: Ingela

Publicerad 2015-08-02 19:00:07

Mysig lista! Jag har många av dina exempel på min egen lista.
I dag åkte vi äntligen i väg för att fiska (länge sedan) och tillsammans med svärfars. En liten tjärn som heter "Lidtjärn" och vi fick många abborrar. Sååå kul! Det var perfekt väder, inte alls mycket mygg faktiskt och så mycket fisk. Vi hittade några hjortron också och jag tänkte på hur mycket jag tycker om just den typen av miljö och upplevelse. Jag bor ju dessutom så till att jag kan vara i det ofta om jag vill. Att prioritera det framför t.ex. dator o.s.v. Ofta kanske det nästan känns besvärligt att ge sig i väg men det ger ju verkligen ny energi. Kram!

Svar: Åh! Låter verkligen som om det var underbart! :) Kram!!
Marita Lundqvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela