bloggeribloggera.blogg.se

En blogg med hälsotips, pyssel/konst, tankar kring min tro och inblick i min vardag.

Rönnbär, nässlor, blåbär m.m.

Publicerad 2017-09-17 19:58:36 i Allmänt,

I år har jag testat att torka rönnbär. Det tog många timmar att torka dem, men till slut så... Jag hoppas att det inte är någon vätska kvar i bären, så att de inte kommer att mögla, men jag tror inte att det är det.
 
Visst blev det vackert att ha dem framme i en glasburk! :)
 
Jag har läst ett tips någonstans om att svälja tre rönnbär per dag, som ett vitamintillskott. Gratis! :) Man kan ju frysa bären istället för att torka dem, om man vill.
 
 
Jag har även torkat brännässlor, smulat sönder dem och hällt ned i små burkar. (Man ska helst plocka nyuppkomna, späda blad.) 
 
Lite blåbär har jag även hunnit plocka. Jag hade gärna plockat på oss fler, men det är i varje fall en del. Och lite hallon.
 
I dag fick vi ett knippe färsk mynta av våra fina vänner Linda och Ulf. Linda tipsade om att torka bladen och ha dem som té, så nu håller jag på att torka dem. De fick, i sin tur, äpplen av oss från våra två äppelträd.
 
Ikväll åt vi havregrynsgröt med frusna blåbär, lite nässlor och mjölk och min svärmors (frusna) äppelmos. 
 
 
 
Visst låter det idylliskt?! ;) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela