bloggeribloggera.blogg.se

En blogg med hälsotips, pyssel/konst, tankar kring min tro och inblick i min vardag.

Tårta till frukost

Publicerad 2017-10-04 08:13:46 i Allmänt,

Det var länge sedan som jag senast skrev här. 
 
Nu på morgonen har vi grattat Max på sängen. :) <3
 
 
 
Tårta till frukost. :) Max tyckte inte att den var så god, till skillnad från Widar och jag. Det får bli en annan tårta på hans kalas senare dagar. Micke var såklart med på firandet, han med, men han valde bort tårtan, så vad han tyckte om den vet ingen. :) 
 
Vi sjöng "Ja, må han leva...!" i kör medan vi tågade in i Max rum med minitårta med fem brinnande ljus, fyra paket och en gul ballong med namnet "Max" på. 
 
Nu är Widar på skolan och Micke på jobbet.  Max och jag har en ledig dag idag.
 
Jag följde Widar ned till skoltaxin. Efter en stund kom Max dit, han med, sötisen!
Nu sitter han och stoppar in sina nya pokemonkort i ett album med plastfickor.
 
För någon dag sedan gjorde, förresten, Max och jag girlanger att hänga upp ovanför fikabordet när han ska ha kalas. Vi målade ritpapper i olika färger, ritade runda ringar med ett pepparkaksmått som mall och sydde sedan ihop dem till en lång girlang. 
 
 
Jag har inte lika bra kamera på min nya mobil, till skillnad från min förra som gick sönder i en spindelinsident. men, men .. Hoppas att du har/har haft en fin dag idag! :)
 
 

Kommentarer

Postat av: Karro

Publicerad 2017-10-04 10:24:55

Hälsa grattis från oss🎈🎈🎈

Svar: Tackar! :) Egentligen fyller han imorgon, men vi firar i dag eftersom Micke inte är hemma alls i morgon.
Marita Lundqvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela