bloggeribloggera.blogg.se

En blogg med hälsotips, pyssel/konst, tankar kring min tro och inblick i min vardag.

Denna lördag

Publicerad 2015-10-10 21:17:27 i Allmänt,

I dag fick jag sovmorgon till klockan nio. 
 
Det var vacker rimfrost och strålande sol mitt på dagen.
 

 
Jag har shåat på en massa här hemma i dag. Det känns ganska skönt! Bland annat har jag tvättat en hel del och hämtat in vinterkläder från gammstugan och kollat om de fortfarande passar barnen. 
 
 
Jag satt och vilade en kort stund på gammstuge-trappen, blundade mot den värmande solen och kände trappen grova trä mot handflatan.
 
 
Micke var med barnen på ett berg tillsammans med andra föräldrar och barn, där de grillade och lekte lekar. (Widar och Max hade jättekul!)
 
Micke och jag har även, med svårighet, åter igen mätt vårt kök för att kolla om den nya inredning, som vi tänker beställa, kommer att passa in storleksmässigt. 
 
Jag har äntligen skruvat bort en välkomstskylt av metall, som har suttit i hallen sedan innan vi flyttade hit och som jag inte riktigt gillade. Jag hängde upp ett par gamla konståkningsskridskor på ett annat ställe där i hallen - bara som dekoration. De är köpta på en loppis i somras här i byn. 
 
 
Det var en hel del av vår dag denna lördag. 
 
Hoppas att ni har det bra i helgen! 
 
Kram från Mita!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela